2012. november 6., kedd

Laptop tatyó

Közeleg az én drága Uram szülinapja. Régóta ígérgettem neki ezt a táskát, mivel külföldön szüksége van a kis notebookjára, de úgy önmagában nem szereti hordozni, így kap egy "rucit" a kisokos.
Ez készült ma a kuckómban:
Fiús anyagokat választottam, a külső rész vízhatlan szürke szövet, a belső bélés csíkos rugalmas vászon, a kettő közé pedig flízvatta került.
Először pontosan körbemértem az "alanyt", majd ezeket a méreteket transzformáltam a textilre. Mivel a külső anyag belül műanyag, így filccel nyugodtan felrajzolhattam a vonalakat. A külső anyagra rászámoltam fél cm-t a vastag bélés miatt.
Kiszabtam a flízből a közbélést, majd a csíkos anyagból a táska bélését.
Összevarrtam az alját két soron, majd kétoldalt letűztem.
Összevarrtam az oldalakat...
...majd a csücsköket varrtam le, hogy legyen a tatyónak "feneke".
A bélésre felvarrtam a szürke anyagból a borító belső felét, majd összevarrtam az oldalakat, csücsköket levarrtam.
Ezen a ponton varrtam fel a tépőzár érdesebb felét a bélés feletti szürke anyagra. Most a táska tetejét varrtam össze, majd kifordítottam, gombostűvel megtűzgéltem. Kifordítottam a táskát, beleigazgattam a bélést, majd a széleket egymáshoz gombostűztem:
Gyakorlatilag kész a táska, már csak körben le kell tűzni a tetejét és a bélést a táska külsejével:
Beleraktam a notebookot a tatyóba és rácsuktam a tetejét. Körberajzoltam krétával a tépőzárat:
Már csak felvarrtam a tépőzár puhábbik felét, letűztem 5 soron a tetejét és elkészült a nagy mű.
Majd elöntött a jóleső érzés: Ezen is túl vagyok...:)

Nincsenek megjegyzések: