2012. november 22., csütörtök

Ajándék tutiságok

Még mindig el vagyok veszve a karácsonyi ajándék ötletek között. Jó lenne néhány egyedi ajándékkal meglepni a barátokat, erre gyűjtöttem néhány ötletet.
Szempont az újrahasznosítás! (Rengeteg konzerves dobozom van...)
Sütiszaggató konzerves dobozokból:
Egy dobozból kettő is lehet. A tetőktől és az élektől megfosztjuk a dobozt, majd a férj segítségével levágunk lemezvágóval 2-2,5cm széles köröket a doboz aljáról és tetejéről. Így kapunk egyből visszahajtott, masszív köröket, aminek csak az egyik oldala éles. 
A legegyszerűbb forma a szív, érdemes azzal kezdeni. Kitapasztalhatjuk, mennyire kell nyomni-formálni az anyagot. Ezután alakíthatunk belőle egészen rafinált formákat, csak a képzelet (és a doboz mérete) szab határt...

Egy teljesen más téma:
Bojtos kendő/sál... részemről végem van. Imádom! 
Teljesen egyszerű, még én is meg tudom csinálni! Meg is fogom...
Néhány fonal, olló, egy kendő/sál, vagy egy sálnak is jó anyagdarab...
Megszabadítjuk a sálat a rojtoktól, vagy az anyagunkat egyenesre vágjuk.
Elszegjük vagy visszahajtjuk a szabad széleket.
Most jön a horgolás. Na ez nekem nem megy, totál analfabéta vagyok, ha horgolásról van szó. De annyi segítség van a neten, illetve akár a következő sorozat alapján még nekem is menni fog behorgolni a sál szélét:
Most jön a vége: a lógó szál végére tűzzük az első színes bojtot, a többit arányosan elosztjuk a sál horgolt szélén:
Szerintem elég is ennyi bojt, itt abszolút igaz, hogy a kevesebb néha több.
Ugye...?

Nincsenek megjegyzések: