2013. január 30., szerda

Jelmezek kislányoknak- ismét a tütü készítés

Már volt egyszer porondon ez a "tütü téma", de ha itt a farsang, érdemes kicsit elővenni. Találtam egy könnyített verziót a Paige and Brooke blogon, már ami az elkészítését illeti.
Nem csak balettszoknyának jó, gyakorlatilag bármilyen kislány jelmez elkészíthető belőle. Balerina, pillangó, tündér, kisvirág, hercegnő... sorolhatnám.
Mivel gumis a dereka, évekig használható ugyan az a tütü, legfeljebb egy-két plusz színt belecsomózunk. Ráadásul nem csak tüllből lehet tütüt készíteni, hanem organzából is, az eredmény mééééééég légiesebb lesz. Nézzétek csak:
Akkor ismétlés a tudás jó édes anyukája, nézzük, hogy is készül!
Először szabjuk le a csíkokat. A tütü végleges hosszának a kétszeresét szabjuk le az organza vagy tüll csíkokból, mert így lesz elég hosszú, hogy felhurkoljuk a gumira.
Kell hozzá egy szélesebb gumipánt, ami rásimul a gyerek derekára. Alap állapotban ne nyújtsuk! Ráadásul az sem mindegy, hogy a gumi maradjon sima, ne ugorjon össze gurigává az első felvétel alkalmával, tehát ne a "leglötyibb" bugyigumit válasszuk. Ha mégis sikerült ilyet vásárolni, cikkcakkal varrjunk össze két réteget belőle, hogy masszívabb legyen.
Most jön a könnyítés: húzzuk a combunkra a gumikarikát, így sokkal könnyebb lesz vele dolgozni.
Félbe hajtjuk a tüllcsíkot, a hurkos végét átdugjuk a gumi alatt, majd a két szárat átfűzzük a hurkon. A hüvelyk ujjunkkal igazítjuk a hurkot, hogy az pontosan a gumi aljára essen, hogy szép egyenletes legyen a végeredmény. Így:
Alakul a tütü! :)))
Forgatjuk a gumit, amíg a tütü el nem készül, ennyi az egész.
A gyerekek imádni fogják, azt hiszem a szülők is, amikor nézik benne a csemetéjüket:)

18 megjegyzés:

Kucorgó anyámkája írta...

Hát ez szuper ötlet. Eszembe sem jutott volna, hogy így csináljam. Alig várom, hogy elkészíthessem kis balerinámnak, akit jelenleg az autók érdekelnem a bátyja hatására. :)

Sziszó írta...

Nagyon tetszik az ötlet! Egy kérdésem mégis lenne. Az organzát ha csíkokra vágom nem "foszlik" szét?

nijntje írta...

Én tekercsben vettem organzát, kb. 20 cm széles és 10 méteres tekercset kaptam egy virág és dekor boltban. A szélesség így adott volt, a hosszúságát én vagdostam fel. Mégis az a szél kezdett el foszlani, ami gyárilag volt vágva. Mivel azok a szálak a gumira voltak hurkolva, nem estek le, láthatatlanul ott fityegnek azóta is. Mondjuk nálunk erőteljes volt az igénybevétel...:)

Sziszó írta...

Köszönöm a válaszod! :) Én is ilyen széles organzát vettem. Akkor ezt már ne is vágjam ketté? Nem lesznek nagyon "vaskos" darabok?? Köszönöm!

nijntje írta...

Én nem vágtam ketté és nekem tetszik az eredmény. Az organza azért egy picivel lágyabb, mint a tüll, így nekem nem tűnik vaskosnak. Persze, ha szeretnél, dolgozhatsz vele...:))

Sziszó írta...

Nagyon köszönöm a válaszod! Esetleg ha nem nagy kérés, akkor a kész organza ruciról tudnál képet feltenni vagy küldeni nekem? Arra lennék kíváncsi, hogy mennyire áll szét, mennyire van tartása az anyagnak. Én hosszú rucit készítenék a lányomnak és az érdekelne, hogy mennyire lesz terebélyes a ruci...minél nagyobbat szeretne a drágám!! :)Megírom az email címem: sziszo80@gmail.com Köszönöm szépen!

Névtelen írta...

Szia! A tüll kiválaszátásánál mindegy hogy kemény vagy puha tüll? Köszönöm Andi

nijntje írta...

Én puha tüllt, vagy széles organza szalagot használnék(tam). Érdekes, hogy régen tüllből készítettem tütüt, egy mosás után lógott, mint a spániel füle, használhatatlan volt. Az organza viszont egyelőre (napi használat mellett) nem koszolódik, nem esett össze, semmi okom a mosásra. Ha mégis mosnám, jobban tartanék attól, hogy szétfoszlik, mint attól, hogy összeesik.

Névtelen írta...

Nagyon szépen köszönjük az ötletet! Csodálatos hókirálynő jelmezt tudtunk varázsolni a kishugomnak! :)

nijntje írta...

Jujj, de jó... Nagyon örülök! Remélem, egyszer újra hasznos ötletet tudtok majd meríteni.
Üdv: Adrienn

Névtelen írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Névtelen írta...

Szia! Egy dolgot nem igazán értek.. Még pedig azt, hogy a tütü, ha így csomózzuk, akkor hogyan is fog olyan lenni mint a képen, és pontosan úgy állni? Még lenne egy kérdésem, ha két különböző mintájú tütüt szeretnénk készíteni, már mint úgy hogy dús legyen, és csak felül szeretném ha pöttyös lenne, akkor ahhoz hogyan fogjak hozzá? Előre is köszönöm a válaszodat! :) Egyébként nagyon jó ötlet! ^-^

nijntje írta...


Szia!
Azt hiszem, hogy a sűrűsége a titok. Jó sűrűre kell csinálni és hosszúra hagyni, akkor így fog állni, már ha organza szalagból csomózod. Én rövidet készítettem organzából, dús lett, bár rövidre vágtam.
Ha felül mintásra készítenéd, szerintem fordítsd meg a kész szoknyát és a mintás szalagokat a másik irányból csomózd rá. Persze ha szebb megoldást szeretnél, akkor egy övet is készíthetsz a mintás organzából, amibe befogod az összetekert szalagvégeket úgy, ahogy itt csináltam:
http://adriennkuckoja.blogspot.hu/2014/01/hercegno-jelmez.html
Remélem, segítettem valamicskét...
Szia!

Névtelen írta...

Segítettél! :) Köszönöm! ^^

hisztuszka írta...

Sziasztok készen hol lehet ilyet beszerezni??:)

nijntje írta...

Szia!
Szerintem sehol, próbáld meg elkészíteni. Egyszerű és gyors...

Névtelen írta...

Szia! Szeretném kérdezni mennyi organza vagy tűll kell a tütü elkészítéséhez?
Köszi

nijntje írta...

Szia!
Sok mindentől függ, hogy mennyi anyag kell, pl. mekkora a leányka, milyen hosszú lesz a kész tütü... Kiindulási alapnak gondolom elég, ha megírom, hogy az 5 éves leánykámnak a kiscica jelmezhez egy rövid tütühöz 1 tekercs organzát és egy tekercs tüllt vettem, abból készítettem egy elég jó, tömött kis tütüt.
http://adriennkuckoja.blogspot.hu/2015/01/fekete-kiscica-jelmez.html
Ilyen tekercset akár a neten is tudsz rendelni, átleg 8-10 méteresek:
http://medvesnagyker.hu/en/spd/MB07010/Organza-tekercs-12cmX-8m
Ha hosszabbat szeretnél, sokkal több kell, ha kisebb a lányod, akkor elég a kettő.
Jó munkát!
Adrienn