2013. április 14., vasárnap

Quilt: a chevron- első próbálkozás

Régóta piszkálja a fantáziám ez a technika, most volt időm és türelmem kipróbálni. Mert a quilt-hez aztán kell ám türelem! Meg precizitás. Hiába csináltam mindent úgy, ahogy kell, nem tudtam tökéleteset alkotni.
A kiindulás: 6x6cm-es négyzeteket vágtam, 4 színből.
Már itt elhibáztam: legközelebb nagyobb mérettel és kb. egyforma vastagságú anyagokkal fogok próbálkozni. Itt a világos színű egy len szövet, a színes kupac pedig pamutvászon. Látszik a kupacok magasságából is, hogy a len sokkal vastagabb.
Egy világos és egy színes négyzetet egymásra fektettem, átlót húztam és talp szélesen az átló mentén végigvarrtam.
A krétával rajzolt vonal mentén kettévágtam a négyzeteket, majd szétvasaltam, a csücsköket lecsaptam.
 
Összeforgattam a színes hátromszögeket a színes háromszögek mellé, majd így is összevarrtam:
Ezeket tovább passzítottam egymás mellé, így hosszú csíkokat kaptam:
A csíkokat is összevarrtam:
Ezután már csak keretet adtam neki és applikáltam rá egy zöld madarat, majd ragasztóspray-vel felragasztottam egy jó vastag kartonra.
Persze azt kihagytam, ami a legfontosabb: minden lépés között vasalás. 
Így is elégedett vagyok, mert kicsiben dolgozni nagyon nehéz, de természetesen van egy- két észrevételem.
Legközelebb vastagabb anyagokkal fogok dolgozni, sokkal szebben lehet majd levasalni, talán a rétegek sem csúsznak majd el egymáson. Nagyobb négyzetekkel kezdek, 10x10-nél nem lesz kisebb, de inkább még nagyobb!
A quilt-et egyébként nagyon ajánlom hobby varrónőknek. Mindenre megtanít, amit egy kezdőnek tudni kell: egyenesen varrni, türelmesnek lenni és minden lépés között VASALNI!!!

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Szép lett!

nijntje írta...

Köszi, majd legközelebb mééééég.... (ha lesz legközelebb.)