2012. október 20., szombat

Quilt: egyszerűbb, mint gondoltam!

Már megint az amerikaiak! Újra és újra meg tudnak lepni, pedig azt gondoltam, sokat tudok már, elég lesz... de nem! Már megint paff vagyok ettől a quilt- dologtól.
A legegyszerűbb mód, amit valaha a neten találtam, és a végeredmény nekem nagyon ott van:
Itt most nem a táska készítését fogom részletezni, hanem az anyag előállítását.
Szükséges cuccok: egy halom "másnak hulladék" anyag és egy pihepuha varrott vatelin darab.
Feltesszük a vatelinre az első darabkát, majd oda-vissza letűzzük:
Jöhet a következő darabka, amit méretre vágunk:
Színt- színnel szemben felvarrjuk:
Letűzzük:
Harmadik darabka: ezt az első kettőhöz képest merőlegesen varrjuk fel:
Majd jöhet egy nagyobb darab (hogy haladjon is az a meló):
Ismét tűzünk: most derül ki a turpisság, hogy egyáltalán nem pontosak a párhuzamosak és a merőlegesek. De ebben a quilt-ben az a szép, hogy ez cseppet sem zavaró, sőt! Ettől lesz az egész montázs-szerű. Zseniális!
Egyre nagyobb darabokra van szükség, hogy összeálljon a blokk, de lehet ezeket a darabokat akár több kisebb anyagszeletből összerakni, a végeredmény még színesebb lesz!
Lehet direkt csúsztatni a pontossággal, a montázsunk még különlegesebb lesz!
Elérkeztünk a blokk széléhez:
A lényeg, hogy a tűzések párhuzamosak legyenek, a blokk széléhez nem viszonyítunk.
Kész egy blokk:
Ugyan így gyártunk még jópár blokkot:
A kész blokkokat derékszögűre szabjuk:
Majd színt-színnek szembefordítva összevarrjuk kettesével...
...levasaljuk...
...így tetszőleges méretű anyagot tudunk létrehozni.
Hát, nekem ez nagyon izgalmas...:)

Nincsenek megjegyzések: