2014. február 18., kedd

Az utolsó előtti felvonás: Anna jelmez- a blúz

Most következik az utolsó ruhadarab varrása. Blúz, mellény, nem is tudom, minek nevezzem...
forrás
Én egy egyszerű, vastagabb pamut anyagot vettem hozzá, nagyon jó vele dolgozni. Ahol kell, nyúlik, de ha nem akarom nyújtani, magától nem teszi. Szerintem nagyon jó választás volt.
Kiszabtam a blúzt. (Ahogy korábban mutattam, úgy el lehet ehhez is készíteni a szabásmintát.) A háta közepét az épszél mellé fektettem, oda kerül majd egy szétnyitható cipzár.
Összevarrtam a háta középvarrását, majd szétvasaltam. Ezután színt-színnel szemben összetűztem az elejét-hátát, összevarrtam. Ezután kell lepróbálni, berajzolni a nyakkivágást, a karöltő mélységét, az alja hosszát és ívét.
Próba után ezeket ollóval leigazítottam, majd bevarrtam a cipzárt.
Mivel nem kaptam fekete színű, szétnyitható cipzárt, beértem egy drappos színnel, amit takarásban varrtam be. Épp csak a fogak széle látszik ki.
Előfordulnak a pamut anyag varrásánál ilyen bajok:
Semmi gond. A felső szálat szoktam levágni, az alsó tart, amíg újra gépelem. Cipzárnál viszont nem szoktam rugalmas varratot használni, mert ha a cipzár elromlik, senki nem fogja kibontani azt a varratot!
A cipzár végeinél, ha nem fércelem be a cipzárt (márpedig nem fércelek, mert utálok...), elcsúszhat az anyag széle. Nem gond, ennyi belefér, de le kell egyenesíteni:
Most jöhet a szalag felvarrása. Szatén ferdepántot vettem, a végét bevasaltam, majd feltűztem a nyakra:
Ezután a csücsköket gombostűvel betűztem:
Ezeket a csücsköket apró öltésekkel levarrtam, majd vasalóval lepréseltem.
Felvarrtam a ferdepántot a karöltőre és az aljára is.
Ezzel elkészült a mellény is, már csak a festés van hátra...

Nincsenek megjegyzések: