2014. február 13., csütörtök

Anna jelmez- paróka fonalból

Kaptam egy megbízást. Elkészítem ezt a jelmezt:
forrás
Nem rossz meló, igaz? Remélem, nem okozok majd csalódást...
Első lépésként egy fonal paróka készült. Anna hajában van egy fehér tincs, a haja színe sem mindennapi. Úgy gondoltam, fehér legyen a paróka alapja.
Vettem tehát egy fehér nejlonharisnyát, aminek a szárait levágtam. Beszereztem a megfelelő fonalakat, majd kerestem egy éppen jó méretű doboztetőt, amire a fonalat fel tudom tekerni:
A harisnyát a vágás mentén cikcakk öltéssel összevarrtam. Ezzel elkészült az alap, most jön a melósabb rész. A doboztetőre feltekert fonalra alul és felül is egy-egy csík sütőpapírt terítettem, majd gombostűvel megtűzgéltem. A túloldalon elvágtam a fonalat:
A papírcsíkokkal együtt varrógéppel, szép nagy öltésekkel összevarrtam:
Majd a csíkokat, mint egy perforált papírt, letéptem a varrat két oldaláról:
A fehér harisnya alapon gombostűvel megjelöltem a középvonalat, majd ehhez képest kicsit jobbra felrajzoltam a választékot. Erre a vonalra varrtam fel cikcakk öltéssel a fonalköteget:
A többit a középvonalon haladva varrtam fel, végig a harisnya túlsó szegélyéig.
Egy fehér tincset is felvarrtam a jobb oldalra, majd befontam a fonalat két oldalt:
Egyelőre csak elgumiztam a fonatok végét, méretre majd akkor igazítom, amikor a leendő tulajdonos kislány fejére tudom próbálni.
Frufrut nem készítettem a parókára. Úgy néztem, a fonallal bármit kezdek, göndörödni fog. Ezzel nem akarom elrontani, inkább bízom benne, hogy a paróka így is felismerhető... 

Nincsenek megjegyzések: