2013. november 12., kedd

Egy örökölt kagylófotel új ruhája

Tényleg ronda ez a fotel. Seszínű, leginkább kekire hajazó műbőr borítás, benne dzsörzé szivacspárna. Talán a korai 60-as évek terméke:
Fél évig nézegettem, tervezgettem, mit lehetne belőle kihozni. A gyerekeim imádják, mert forog és alacsony, kezdeni kellett vele valamit.
Hát, elkezdtem. Először a szegecseket rángattam ki.
Lecsupaszítva a fotelt, meglepően jó állapotban találtam a szivacsot:
A leszedett borítást szabásmintának használva kiszabtam farmerből az új huzatot:
Majd a részeket összevarrtam és visszatűzgéltem a fotel új ruháját. Sajnos nem lett tökéletes. Amíg az eredeti, műbőr borítást lehetett nyújtani, a farmer merev. Legalábbis ez, amivel én dolgoztam. Konzekvencia: érdemes nyúlós, kötött anyaggal dolgozni, a merev anyag ezer ráncot vet a gömbölyű idomokon:
A Kisebbik azonnal birtokba vette, őt szerencsére nem zavarják a ráncok:

Nincsenek megjegyzések: