2014. január 23., csütörtök

Kötény párnahuzatból

Sokszor találok angol turikban különleges anyagból készült párnahuzatokat. Gyönyörűek, szó szerint.
Készült már az egyikből táska is:
Most ebből a párnahuzatból...
...ez készült:
Sajnos sötét, ronda idő van, a színek nem jönnek túl jól vissza...
Ez egy kötény.
Barátnőm kérte tőlem, hogy varrjak neki egyszer, hát most megtörtént.
Íme:
Első lépés a tervezés.
Mindenek előtt szétfejtettem a párnahuzatot.
Utána lemértem a kellő adatokat. Barátnőm hasonló magas mint én, sokkal vékonyabb, de ez egy köténynél nem annyira fontos.
Ahol ráncolni szerettem volna, ott ráhagytam, ez alapján kiszabtam a kötény részeit:
Az alsó, pántnak kiszabott részt végül nem használtam fel.
Körben, duplán visszahajtva elszegtem a részeket, majd beráncoltam a mellrész alsó szélét, utána a szoknya rész felső szélét. Mivel a párnahuzatom merev kartonból készült, nem működött az egyszerű ráncolás, csak a hagyományos (alsó szál feszes, felső szál laza) módon tudtam ezt tenni. Ráncolás után gombostűvel bejelöltem az egyes részek közepét:
Színt színnel szemben összevarrtam a részeket.
Most következett a tisztázás. Előszedtem az interlockot, mégis csak ajándék lesz... De megfelel a cikcakk öltés is:
Az övrészt körben visszahajtva letűztem:
Most következett volna, hogy a mellrész felső csücskeire felvarrom a nyakpántot, de az bizony rövidnek bizonyult. Így kapott egy 2 cm széles fekete pamutszalagot a kötény, ami szerintem határozottan jót tett neki:
Utolsó lépésként kiszedtem a ráncoló varratok látszódó felét:
Bocs a rettenetes fotókért, nincs FÉÉÉÉNY!
Nem szabad elfelejtenem megemlíteni: minden nagyobb lépés után vasaltam. Ha szépet akar valaki varrni, az egésznek a lelke a vasalás...

Nincsenek megjegyzések: