2014. január 25., szombat

Hercegnő jelmez készítése

Ezt most alaposan leegyszerűsítettem, mert a megrendelés szó szerint így szólt: "Anya, én ttündéérhercenőő akarok lenni."
A 3 és fél évesem állt elő ezzel a kívánsággal, amikor a farsangi jelmezről kérdeztem. Hiába a fantasztikus ötletek, a kiscsoportos lányok már csak ilyen földhözragadtak.
Nemrég kaptam Kata barátnőmtől egy rakás anyagot, amit a nagyija őrzött évtizedeken keresztül. Apró, szövött gyöngyvirág mintás, gyönyörű halvány rózsaszínű, pont egy kis hercegnőnek való!
Tettem mellé egy mintás szalagot és egy tekercs, 20 cm széles, fehér organza szalagot:
Ez az anyag fonák oldala...
Megterveztem a ruhát, majd lemértem a kis hercegnőt:
Kiszabtam a szoknya részt. Hogy jó bő legyen, a szoknya hosszát kétszer:
Összevarrtam az épszél mentén a részeket, az egyiknél hagytam egy kis nyílást:
Kiszabtam a mellrészt, hátul a gombolás miatt ráhagytam 2-2 cm-t:
Most az organza szalagokat szabtam méretre. Kiterítettem a szoknya részt a vasalódeszkán, majd a hosszához mértem. Nem mind pont ugyanakkora, egyik-másik kicsit rövidebb:
Körben összevarrtam a mell-részt, majd levasaltam.
Nagyon sűrű ráncolásra volt szükség, mert jókora darab anyagot kellett viszonylag kis méretűre összehúzni. Így duplán végigvarrtam a szoknya felső szélét, az alsó szálat kilazítva:
Az eleje közepét nem húztam be a varrás miatt. Ott inkább készült egy szembe-hajtás, így eltűnt a merev, varrott rész:
Most feltűzgéltem az organza szalagokat. Megcsavartam az egyik végénél, majd gombostűvel rögzítettem:
Amikor minden szalag a helyére került, végigvarrtam a szélét, rögzítve ezzel a ráncokat, szalagokat.
Utána összevarrtam a szoknyát a mell-résszel:
Kijelöltem a gombok helyét, gomblyukakat varrtam, majd a szalagot is feltűztem:
Miután minden a helyére került, megkértem az én kicsikémet, próbálja fel. Nagy duzzogva...
Sajnos nagyon kevés a fény, bocsánat a rossz képekért.


Update (2014. február 13.):
Ma van az ovis farsang. A kis tündérhercegnőm elkészült a belépőre:

Nincsenek megjegyzések: