2012. szeptember 10., hétfő

Csipkelámpa


Adott egy egyszerű előszoba lámpa, Ikeás, amikor feltettük, anno 4 éve, már akkor is átmeneti megoldásnak szántuk. Aztán ott maradt. Nem volt szép, de nem találtuk meg helyette az igazit.
Nemrég vettem a vaterán egy halom csipkét, volt köztük egy szebb napokat látott vitrázsfüggöny. Sárga volt, ronda, de egy kis fehérítés csodákra képes, újra szikrázó és gyönyörű volt. Már akkor tudtam, hogy egyszer lámpa lesz belőle, de fogalmam sem volt, hogy miként...

A lámpa elkészítéséhez felhasználtam a régi papírlámpa drót alkatrészeit:

Először elvágtam a drótokat, majd kúpos fogóval visszakunkorítottam a végeket.



A lámpa aljából is kiszedtem a drótkarikát, becsületesen lecsupaszítottam a ráragasztott papírtól, majd a kampókba illesztettem.


A lámpa merevítő drótjának az alját is levágtam, szintén visszakunkorítottam, majd ráakasztottam erre is a karikát. Készen volt a váz. 


Nem tetszett. Túl magas lett. Elvágódott.

A kis karika helyett fogtam a nagyobbik karikát, amin van két hurok.

Így már jobban tetszett...

 Ragasztópisztollyal rögzítettem a kereszt közepét.

Itt a kiterített, szebb napokat is látott függöny:

Félbehajtottam, mert túl hosszúnak találtam, és dupla soron talán a fényt sem ereszti majd át olyan intenzíven.

Összevarrtam a két szélét.



 Iratkapoccsal felfogattam a vázra, konstatáltam, hogy jó úton halad a projekt...

 ... majd felvarrtam a vázra a csipkét.

Íme:

Aztán fellógattam a konyhai lámpára, gyorsan kötöttem a varrásra egy szalagot.

Majd felakasztgattam a csillagokat is, mert az kell. Hozzánőtt az előszobához.
 Kééész:)

Kiegészítés: A végleges eredmény pár hét késéssel készült el:

Nincsenek megjegyzések: