2014. február 6., csütörtök

Ráncolt blúz szabása

Van egy nagy kedvencem a divattervezők között: Rick Owens. Elvetemült, de nagyon fantáziadús a fickó. Olyan csodákat hoz ki a kötött-hurkolt anyagokból, hogy csuda! Aki nem hiszi, járjon utána...
Mai kiszemeltem:
Majdnem egyszerű, ráncolt póló extra hosszú ujjakkal.
Először a szabásmintát kell elkészíteni.
Elővettem a korábban elkészített szabásmintát, lemásoltam úgy, hogy a mellbevarrást kihagytam:
Így elkészült egy póló-szabásminta, amiből a későbbiekben is kiindulhatok.
Ezután egy félbehajtott papírra átrajzoltam az új mintát. A nyakat nem kanyarítottam túl mélyre, a csónak nyak kicsit magasabb.
Megrajzoltam, majd kivágtam a nyakat:
Most jön a leendő ráncok berajzolása. Az irányt megadjuk, pontosan ott rajzoljuk be az egyenes vonalakat, ahova a ráncokat szeretnénk:
A vonalak mentén elvágom a szabásmintát, majd beszámozom az egyes részeket, hogy ne kavarodjanak össze:
Ezután felhelyezem a kiterített anyagra és a vágások mentén szétnyitva kiszabom a blúz elejét:
A jelenlegi fényviszonyok mellett eddig jutottam. Feketét szabni-varrni ilyen időben felér egy merénylettel a szemeim ellen...
Szokás szerint: folyt. köv.

Nincsenek megjegyzések: